Laatste nieuws - Topmobielen uit de race- en rallygeschiedenis

Tijdens de komende 32 editie van de Nationale Oldtimerdag op zondag 19 juni a.s. zijn er op de Bataviaboulevard in Lelystad unieke automobielen te zien met een race- of rallygeschiedenis. Automobielen die ieder in hun eigen tijd sportieve successen hebben geboekt en nu een bijdrage leveren aan de automobielhistorie.

Op het opstelparcours treft u onder meer een Ford A McDowell Sprint Racer (1928), Bugatti T35C Grand Prix (1929), GRAC MT14 Formule III (1970), BMW Z1 Rally (1988), Ford Lotus Cortina Mk I (1965), Lotus Super Seven S3 (1970), Bentley 3.5 Le Mans Sport (1935), Alfa Romeo 8C 2300 Monza Grand Prix (1932), Maserati 450S (1958), Hupmobile Super Six Racer (1928), Ford Mustang Toerwagenklasse (1965) en een Aston Martin DB2 Competitioncar (1952). Deze legendarische wagens zijn alle nog actief bij historische rally’s en races onder meer op de circuits van Zolder (B), Zandvoort, Oscherleben (D), Hockenheim (D), het stratencircuit van Aarhus (DK), Circuit Paul Recard (F) en Brands Hatch (UK).

Naast deze grommende en glimmende racemonsters zullen de deelnemers een toertocht maken in en om Lelystad. Voor en na de rit zijn de auto’s van weleer te bewonderen op de Bataviaboulevard waar een compleet evenement plaatsvindt met naast het rijdend erfgoed varend erfgoed, muziek, lekker eten, een heus kidsplein met een kartbaan en een automobiliamarkt. Natuurlijk behoort een bezoek aan het naastgelegen Batavia Stad Fashion Outlet, Bataviawerf of Nieuwland Erfgoed Museum tot de mogelijkheden.

De 32e editie van de Nationale Oldtimerdag is op zondag a.s. - Vaderdag - van 09.00 uur tot 17.00 uur. Dit door de FIVA en de Unesco bekroonde evenement is, zoals altijd, gratis toegankelijk. Vanaf het station heeft busonderneming Arriva een busdienst naar de Bataviaboulevard tegen een gereduceerd tarief.

Social media

Links en media

Nationale Oldtimerdag Lelystad (st. ECL)
De Veste 16-69 | 8231 JG  Lelystad | 0320-232173
KVK-nummer: 41023111 | BTW-nummer: NL815554199B01

Log in of Aanmelden

Log in met Facebook

Wachtwoord vergeten? / Gebruikersnaam vergeten?